Friday, August 17, 2007

alahai 016

TAHUN 1998

"Along! Kenapa adik beli handphone baru ni tak ada line?" Adikku mengajukan pertanyaan yang membingungkannya.
"Mana handphone tu? Bak sini Along nak tengok." Pinta aku ingin tahu kenapa perkara ini boleh berlaku.
"Handphone ni NOKIA jugak, tapi kenapa tak ada line. NOKIA dulu ada line." Keluh adikku.
Puas aku membelek-belek handphone NOKIA tu, tapi tak ada apa-apa masalah pun. Last sekali aku tanya dia, "01?"
Dia jawab, "016". Aku tergelak besar. Dia terpinga-pinga lagi....
Dulu pakai 01 apa?"
"013".
"Kat umah ni tak coverage 016 la!"
Ha ha ha. Kesian adik aku tu... dia masih tak faham kenapa NOKIA dia tak ada coverage!

1 comment:

cop sojana said...

hu hu hu... mesti adik kau tu perempuan kan...