Friday, November 14, 2008

oh diari...

Aku dulu cukup rajin tulis kisah kehidupan dalam diari. Seingat aku sejak dari Tingkatan 3. Tetapi sayang diari masa sekolah dulu hilang ketika aku berhijrah ke KL tahun 1982. Di sini aku sertakan sebahagian anekdot yang tercatit dalam diari aku buat tatapan kalian.


Catatannya:
8/11/93 8.00 pagi Cukur rambut Sofwah (
Si Safwah dah besar sekarang... anak ke-6)




Catatannya:
HW 9574 (teksi yang aku bawa Pukul 9.00 mlm)
Tambang: RM25.00 + RM2.00 + RM3.20 + RM3.00 = (kira sendiri berapa banyak wang tambang yang aku dapat).

10/10/93 (9:30 mlm): Qais jatuh, kepala kena batu. Banyak darah. Kena jubah putih (masa tu dia pakai jubah putih). Bubuh minyak gamat. Ok.
(Memang si Qais ini hyper-active).




Catatannya:
Dalam bas Qais dan Muhd tidur nyenyak sebab dia tak tidur siang.
(kisah semasa aku bawa Qais – anak ke-5; dan Muhd – anak ke-4; ke Langkawi)





Catatannya:
Hari Jadi ke-30 - Tua dah tu...




Catatannya:
Ini grafiti yang dilakar oleh siapa pun tak tahu... (Ini peringatan untuk aku, supaya simpan diari di tempat selamat).

2 comments:

Anonymous said...

vava..ini betul mengujakan saya. Mujurlah abah tak letak diari dia kat blog..lagi macam cacing:)

Man Kuchai said...

Salam,

Masih simpan secebis kenangan,apa-apa abunyer memang seorang yang teliti,kalau saya memang tak perbah tulis dairi.