Monday, December 22, 2008

Jalinan Anak Rao Malaysia

Ahad lepas 21 Dis. 2008 aku menghadiri Mesyuarat Agung Penubuhan JARO – Persatuan Jalinan Rao Malaysia (JARO) bertempat di Dewan Sri Tanjung, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Tanjung Malim, Perak dirasmikan oleh YB Senator Tan Sri Muhammad bin Muhammad Taib, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Malaysia.

Keahlian: Terbuka kepada orang Rao atau
bersemenda (aku ni dikira semenda), warganegara Malaysia.

Gambar sekitar hari Mesyuarat Agung Penubuhan JARO



Sedikit fakta yang dipetik dari buku Mesyuarat Agung Penubuhan JARO

6 comments:

gandasura said...

Rao tu Rawa ka.. atau kerabat bekas perdana menteri india...

abunyer said...

Rawa tu makhraj dia tak kena... Rao tu amatlah kena makhrajnya cukup dengan tajwid dan fasohah.
Lagi satu:
Onom tu sebenarnya Enam.
Ompet tu sebenarnya Empat...
dan yang lain-lain tu rekalah sendiri... Wallahu alam...

gandasura said...

Dicatat oleh Tahiruddin Ahmad .... itu suami kak mayon?

abunyer said...

ya. bang tahir setiausaha. masa pendaftaran hari itu, kak mayon sebagai pendaftar.

Afni said...

Opah atuk saya asanya rawa dan masih amalkan bahasa rao. asalnya dari Gopeng tapi sekarang menetap di Sg Siput. Tapi kami kerap kali ke Gopeng sebab maish ramai saudara mara berada di Gopeng. Saya cuba untuk berdaftar sebagai ahli JARO melalui website tapi tak boleh..

Mungkin boleh beri bantuan pada saya dan saya boleh dihubungi melalui afnihalil@gmail.com

jai othman said...

Mohon bantuan agar saya dapat mendaftar diri dalam JARO. Email saya jaiothman@yahoo.com. Saya di Melbourne, Asutralia