Monday, September 14, 2009

Pasport Antarabangsa Alternatif

Sungguh... terlalu lama aku menunggu berita turunnya harga Pasport Antarabangsa ini. Bukan apa... aku pernah buat pasport yang berharga RM300.00 yang hanya digunakan 2 atau 3 kali sahaja. Aku bukanlah tergolong dalam golongan orang selalu ke luar negara. Sesekali terpaksa juga pergi untuk menziarahi keluarga di utara dan di selatan tanahair. Berbeza tahun 80-an dulu, kalau tak silap aku hanya RM60.00 untuk 5 tahun! Dan ada pula Pasport Terhad!

***********

"Kenapa tak bawa isteri dan anak-anak." Inilah soalan yang sering ditanya oleh sanak keluarga di sebelah sana. "Asyik jalan sorang-sorang aja..."

*************

Lepas ni bolehlah aku dan isteri pergi ke Tanah Rao di Sumatera Barat atau boleh ziarah Agus kat Jawa Barat atau ziarah Cu Mat Adam di Bangkok atau Mak Pah di Phuket atau... dan atau.... dan atau.... (berapa banyak atau da....)

1 comment:

surajagat said...

nak mai UK... beritahu...hehe