Wednesday, December 29, 2010

Dato' Hj. Ismail Hashim

Gembiranya aku, bila aku tengok biodata Dato' Hj. Ismail Hashim, kerana beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Melayu Kedawang, Langkawi (tempat mak aku dilahirkan).
Kerjayanya sebagai Guru Agama, Sekolah Kebangsaan Yan (tempat lahir ayah aku).

Semasa kecik dulu-dulu (ketika aku berusia 6 atau 7 tahun) aku pernah berselisih dengan Arwah semasa hendak mandi sungai. Ketika itu aku terdengar beliau mengalunkan ayat-ayat al-Quran sambil berjalan. Wah! Seorang qari akan sentiasa mengalunkan ayat-ayat suci al-Quran, Alhamdulillah, rezeki beliau, tak seperti kebanyakan orang kita (termasuk aku) yang asyik hmmmm hmmm hmmm mengalunkan lagu yang entahapaapantah! Kelakar sungguh!

4 comments:

farhan asyraf said...
This comment has been removed by the author.
asmah said...

hehe..siapa tk kenal tok wan ismail hashim..malam jumaat ngaji kat surau..pasang khemah dgr dia ngaji..penuh org kata 'thoyib!''thoyib'..begitu hebatnya dia..

Anonymous said...

farhan asyraf anak sapa ni :)

Batang Sedap said...

Farhan Anak asyraf la hurmmmm hurmmm