Tuesday, April 26, 2011

Dah beranak pun ngkau!

Saya pernah buat entry kisah kucing 7E bulan lepas. Sekelumit kisah kucing jalanan yang kita sering jumpa; samada kita 'tidak peduli' atau 'peduli kucing'. Terkadang kita tidak terperasan pun adanya kucing jalanan ini, walaupun kita bertembung lima enam kali sehari. Maklumlah sibuk bebenar pada makhluk bernama manusia ini.
Pagi tadi, tiba-tiba Mislan (nama sebenar), punyalah excited ceritakan kisah anak kucing yang baru dia jumpa. "Comel-comel, saya geram yang hitam putih ni... rasa macam nak ambil bawak balik. Tapi kesian la pulok, nanti terpisah dengan ibu dan adik beradik yang lain." katanya sambil menunjukkan foto yang diambil pada handphonenya....
"Eh... macam kenai saja kucing ini, bukan yang ini ker?" balas saya sambil buka file foto kucing tersebut kat komputer saya. Foto yang diambil pada 16hb Mac lepas, si ibu kucing ini 'menunggu' hari untuk beranak.
Untuk memperkukuhkan cerita ini, saya pun muatkan fotonya di bawah:
anak kucing' oyen (oren) dan tacak (tahik cicak; hitam putih).

No comments: