Sunday, January 1, 2012

1hb. 1. 2012

Tahun baru kebiasaan aku bercuti seperti kawan-kawan lain. Tapi tahun ini, aku terpaksa pendamkan keinginan bercuti kerana aku berada di pulau percutian. Kalut dengan kehidupan baru, belajar perkara yang lambat faham; mungkin sudah tua agaknya. Liat bebenor nak faham. Walau bagaimana pun, belakang parang diasah lagikan tajam. Inilah kata-kata azimat yang sering aku dengar daripada guru-guru sekolah rendah mahupun sekolah menengah.

Aku kini terpaksa belajar memecah tembok halangan untuk lebih ke hadapan. Halangan-halangan yang dulunya aku ketepikan sebab tiada berkaitan dengan bidang kerjayaku. Setiap hari kena hadapi dengan semangat baru.

Pesanku dalam hati, "Toksah kaluuttt! Tenang dan jangan gelabah... Pergunakan setiap detik masa dengan perkara berfaedah."

No comments: