Saturday, January 12, 2013

Terkena dan Mengena…

Kisah adik-adik aku (dua orang), pernah berhadapan karenah Wan (bukan nama sebenar) berusia 6 tahun di salah sebuah rumah keluarga angkat mereka.
Keletah Wan yang suka menguasai keadaan membuatkan adik-adik aku yang berusia 16 tahun ke atas pening kepala. Semuanya dikuasai Wan, hatta keluar kerja awal pun di komplen nya. Balik awal pun tidak miss daripada komplen Wan.
Adik-adik aku puas jugaklah menakut-nakut Wan. Mengacah Wan. Pelbagai cerita hantu, jembalang… sikit pun Wan tak kisah. Malah Wan akan tertawakan mereka pula….
Satu hari… jeng jeng jeng (muzik background) adik-adik aku termasuk abang dan kakak Wan berpakat menjayakan satu misi. Wah macam misi mustahil bunyinya…
Pakatan mereka menjadi. Bila sudah ramai-ramai berkumpul, sambil sembang-sembang… Datang Wan mengomel itu dan ini. Tetapi tidak dihiraukan, seolah-olah mereka tidak nampak Wan.
Hik hik hik… nak tahu apa jadi lepas tu…
Wan menangis-nangis. “Ni Wan… ni.. Wan…”Namun mereka masih pura-pura tidak nampak Wan.
Akhirnya setelah sekian lama mereka ‘kerjakan’ Wan, pecahlah gelak ketawa riuh rendah dalam rumah. Kelakar dan kesian tengok Wan merayu-rayu, agar semua orang dalam rumah itu nampak beliau.
Ambek ngkau!

Tuesday, January 1, 2013

1hb. 1 2013

Hari ini genap setahun aku tidak update entry dalam blog ni. Tercipta jugak rekod setahun tidak update. Sebenarnya banyak cerita yang ingin aku entry kan kat sini, tapi ... penyakit tapi memang menyusahkan.
Rubber stamp... masih belum kena lagi ink pad pada 2013!


Teringat masa sekolah dulu, bila hendak tulis tarikh di sudut atas kanan pada buku nota, asyik tersilap tulis tahun lepas. Aku pernah dapat cek tertera tahun sebelumnya... terpaksa pergi balik kepada pengeluar cek, suruh dia keluarkan yang baru. Dan terkini, aku hampir terlupa nak tukar tahun 2012 kepada 2013 pada rubber stamp nih!
Sekian.